09. 11. 2023
У оквиру часа света око нас, 3. новембра 2023. године, за ученике I/1 из Новог Кнежевца одржана је радионица „Ми и наша осећања“. Едукативна радионица интерактивног карактера почела је мотивационим игром „Ја сам мали коринђаш“, током које су ученици певали предбожићне песме. Кроз ову активност прваци су обновили знање о празницима, обичајима и осећањима за време истих.
Други део радионице обухватао је препознавање и исказивање осећања пантомимом. Сваки ученик је имао прилику да представи индивидуални доживљај осећања пролазећи кроз ситуације које их изазивају. Ученици су разумели колика је важност осећања јер утичу на то како размишљају и како се понашају, па самим тим и због чега је важно да знају како се осећају. Схватили су да када су свесни својих осећања, могу и да науче како да се носе с њима и како да их изразе..
Током завршне активности, сваки ученик добио је задатак да цртежом представи себе, своја интересовања и жеље. У циљу међусобног упознавања и разумевања, прваци су цртали, бојили и украшавали своје „личне карте“ које су потом представили појединачно другарима. Увидели су да се међусобно разликују по изгледу, особинама, интересовањима, жељама и начинима емоционалног реаговања у истим или сличним ситуацијама.
Закључили су да дељење осећања са другима доприноси да се људи међусобно боље разумеју.
MI ÉS AZ ÉRZELMEINK
Környezetismeret óra keretében 2023. november 3-án Mi és az érzéseink címmel műhelymunkát szerveztek a törökkanizsai I/1 osztályban. Az interaktív ismeretterjesztő műhely a Kis betlehemező vagyok című motivációs játékkal kezdődött, melynek során a diákok karácsony előtti énekeket énekeltek. Az elsősök ezzel a tevékenységgel frissítették fel ismereteiket az ünnepekről, szokásokról, érzésekről.
A műhelymunka második része az érzések felismerése és kifejezése volt pantomim segítségével. Minden tanulónak lehetősége volt arra, hogy egyéni érzésélményt mutasson be az őket kiváltó helyzeteken keresztül. A tanulók megértették az érzések fontosságát, mert azok befolyásolják gondolkodásukat és viselkedésüket, és ezért fontos tudniuk, hogyan érzik magukat. Rájöttek, hogy ha tisztában vannak az érzéseikkel, megtanulhatják, hogyan kezeljék őket és hogyan fejezzék ki őket.
A záró tevékenység során minden tanuló azt a feladatot kapta, hogy rajzzal mutassa be önmagát, érdeklődését, kívánságait. Az elsősök az ismerkedés és egymás megértése érdekében kirajzolták, kiszínezték és kidíszítették „személyi igazolványaikat”, amelyeket aztán saját maguk mutattak be barátaiknak. Felismerték, hogy külsejükben, jellemzőikben, érdeklődésükben, vágyaikban és érzelmi reakcióiban különböznek egymástól azonos vagy hasonló helyzetekben.
Arra a következtetésre jutottak, hogy az érzéseik másokkal való megosztása segít az embereknek jobban megérteni egymást.