Mи и наша осећања


Тамара Чикојевић

09. 11. 2023

У оквиру часа света око нас, 3. новембра 2023. године, за ученике I/1 из Новог Кнежевца одржана је радионица „Ми и наша осећања“. Едукативна радионица интерактивног карактера почела је мотивационим игром „Ја сам мали коринђаш“, током које су ученици певали предбожићне песме. Кроз ову активност прваци су обновили знање о празницима, обичајима и осећањима за време истих.

Други део радионице обухватао је препознавање и исказивање осећања пантомимом. Сваки ученик је имао прилику да представи индивидуални доживљај осећања пролазећи кроз ситуације које их изазивају. Ученици су разумели колика је важност осећања јер утичу на то како размишљају и како се понашају, па самим тим и због чега је важно да знају како се осећају. Схватили су да када су свесни својих осећања, могу и да науче како да се носе с њима и како да их изразе..

Током завршне активности, сваки ученик добио је задатак да цртежом представи себе, своја интересовања и жеље. У циљу међусобног упознавања и разумевања, прваци су цртали, бојили и украшавали своје „личне карте“ које су потом представили појединачно другарима. Увидели су да се међусобно разликују по изгледу, особинама, интересовањима, жељама и начинима емоционалног реаговања у истим или сличним ситуацијама.

Закључили су да дељење осећања са другима доприноси да се људи међусобно боље разумеју.

MI ÉS AZ ÉRZELMEINK

Környezetismeret óra keretében 2023. november 3-án Mi és az érzéseink címmel műhelymunkát szerveztek a törökkanizsai I/1 osztályban. Az interaktív ismeretterjesztő műhely a Kis betlehemező vagyok című motivációs játékkal kezdődött, melynek során a diákok karácsony előtti énekeket énekeltek. Az elsősök ezzel a tevékenységgel frissítették fel ismereteiket az ünnepekről, szokásokról, érzésekről.

A műhelymunka második része az érzések felismerése és kifejezése volt pantomim segítségével. Minden tanulónak lehetősége volt arra, hogy egyéni érzésélményt mutasson be az őket kiváltó helyzeteken keresztül. A tanulók megértették az érzések fontosságát, mert azok befolyásolják gondolkodásukat és viselkedésüket, és ezért fontos tudniuk, hogyan érzik magukat. Rájöttek, hogy ha tisztában vannak az érzéseikkel, megtanulhatják, hogyan kezeljék őket és hogyan fejezzék ki őket.

A záró tevékenység során minden tanuló azt a feladatot kapta, hogy rajzzal mutassa be önmagát, érdeklődését, kívánságait. Az elsősök az ismerkedés és egymás megértése érdekében kirajzolták, kiszínezték és kidíszítették „személyi igazolványaikat”, amelyeket aztán saját maguk mutattak be barátaiknak. Felismerték, hogy külsejükben, jellemzőikben, érdeklődésükben, vágyaikban és érzelmi reakcióiban különböznek egymástól azonos vagy hasonló helyzetekben.

Arra a következtetésre jutottak, hogy az érzéseik másokkal való megosztása segít az embereknek jobban megérteni egymást.

387413902_6180478278720907_110277816132778000_n.jpg 384562652_3604381986496610_8889896126254093706_n.jpg

368512603_2748049932014017_8995389757435114306_n.jpg 384564228_859578009030212_6344033051069091325_n.jpg

373464877_978921039868878_8847213082415822424_n.jpg 384563721_1084147599153843_2554751525896788782_n.jpg

384547457_889244769227793_2919931184176324868_n.jpg 371541366_638840295093010_3266321907536129156_n.jpg

385559877_830696758856272_7078753977742468013_n.jpg 387495553_737957474866682_5532432217040482549_n.jpg

386472576_715474603785857_5226935318036215729_n.jpg 385482982_1078169213363456_3525764811201371041_n.jpg

387499675_6970026303035932_7170978752942427101_n.jpg